TwitLonger

alkoga

الخوجة @alkoga

24th February 2013 from Twitlonger

الضرائب والاستقطاعات من رواتب المعلمين
http://dawaralkoga.blogspot.com/2012/06/blog-post_18.html
#TEACHER,
صرخة من معلمى بركة السبع فارضين وخاصمين مننا ياوزارة التربية والتعليم ضرائب عن عام 2012 باثر رجعى وكمان خاصمين ضرائب كسب عمل عن العام 2013 هو لسه جه بيخصموا مقدما انتم مالكم تخصموا هو انتو وزارة التربية والتعليم ولاوزارة ماليه ولانقابه ولا وزارة الصحة مالكوش دعوة باى جهه لييه تخصموا للنقابه اتركونا مننا لتكل الجهات نتصرف معها مش من حقك كل تلك الخصومات كل واحد فى الدولة دى بيتصرف على مزاجه مرتباتنا ناخدها كامله ممنوع خصم مليم واحد
---------------
#OWS #OCCUPY #OCCUPYWALLSTREET #OCCUPYSF #EgyTeachers #edtools #elearning #edchat #elt #esl #homeschool #jan25 #Educational Reform
#Jan25 | #25Jan | #byemubarak | #FreeEgypt | #mubarak | #CAIRO | #alkoga | #Amnesty | #dignity | #Egypt | #protect the human | #ANTICORRUPTION | @alkoga | #mubarak | #THE VIPER #FREEDOM | #TAHRIR | #alkoga | #Amnesty | #dignity | #Egypt | #protect the human | #منظمة العفو الدولية |مصر| anticorruption | human rights| HUNGER STRIKE|الفساد| ثورة| ثورة الغضب| #EGYPT
#MayDay #OWS #May1 #MAYDAY #OCCUPYCHICAGO #RevSoc #Egyworkers #May1 http://yfrog.com/goe3ezj @EgyStrikes @RevSocDQH #newEDUCATION #RioPlus20 #Rio20 #ows #May1 #OccupyEdu @OccupyHigh @ALKOGA @FOA2012 @NILETWITTING #MayDay #OWS #M1GS
-------------
بنقول تانى بالبنط العريض سلم رواتب معروف للمعلمين مش بدلات يعنى الواحد قبل الطلوع على المعاش انسان وبعدها مش انسان ياجماعه بلاش شغل المسكنات والتسريبات ...تانى هو انتو نفذتوا حاجه من كلامكم السابق وشوفوا هو كلامنا ولا كلامكم
أصل أحنا داخلين على انتخابات نقيب المعلمين يوم 31 مايو ويجعله عامر
مطالب المعلمين : المطالبة بوقف تحصيل ضريبة كسب العمل علي العلاوات الاجتماعية
http://dawaralkoga.blogspot.com/2012/06/blog-post_18.html
إصرار وزارة المالية علي ظلم الموظفين
الحكم القضائى واضح
لاكننا ابتلينا بمجموعه من الموظفين ليس لهم هم الا تمرير عيشة الناس ولسان حالهم انهم هم السادة ونحن العبيد دولة القاهرة تعمل فى التكييف ودولة المحافظات تحت الورق .. دولة العواجيز والتكيفات لهم الحق فى كل شىء القانون ينفذ فورا اما نحن معشر الموظفين والمعلمين ليس لنا حقوق عشان احنا شغالين عند ابوهم بدليل شوفوا كل فلوس مصر لتنمية القاهرة والاسكندرية وكل المحافظات تعمل من اجل راحة ناس القاهرة لدرجة منع الناس من دخول القاهرة او بالاحرى السيارات الكبيرة فى اوقات معينه
انتم من اخترعتم القوانين التى تتجاوزونها ...انتم لكم كل الحقوق....ولاكن خلاص احنا عرفنا طريقنا
مين قالك تستعين باشخاص حرامية لاضمير لهم مين قالك تستعين باصحاب البلطجية نطلب محاكمه مشرعى القوانين السوداء باثر رجعى .... تذكروا انه لاتضيع حقوق بالتقادم
اتقوا الله فينا
----
#EGYTEACHERS اليوم الأسود فى تاريخ التعليم المصرى
سيادة صاحب المعالى وزير التربية والتعليم ترك جميع ملفات التعليم التى لم تفتح ولن تفتح علشان خاطر الاخوان وحضر حاجات كتير اوى فى مجلس الشعب ولم يدعونا اليها او فكر احد من مكتبة الاعلامى ان يدعونا او يرد علينا وجميع ملفات التعليم وجميع مطالب المعلمين على ارض الواقع يتم التحايل عليها بتسريب اخبار وموعد اللجان وكأن فيه أحد من داخل الديوان بيتأمر علينا ولم يهتموا ألا بمعارفهم بالقاهرة او من كان له معرفة بمستشار او مساعد من مساعدين الوزير او من بلدياتهم وشوفوا من حضر لجنة الاستماع واللجنة التشريعية وكأن القرى والنجوع ليس لها حظ وعلى رأى المثل اللى له ظهر وبناء عليه سنعرض لكم كل الملفات التى تركت وستترك وكأن شيئا لم يكن لأن صاحب المعالى وزير التربية والتعليم فكر ان يستحوذ ايضا على منصب نقيب معلمين مصر

#EGYTEACHERS اليوم الأسود فى تاريخ التعليم المصرى
هنا فى بركة السبع العالم اللى هنا محسسينا ان احنا شغاليين فى المدارس بتاعه ابوهم
--------
اتقوا الله فينا
اتقوا الله فينا
عدم أحقية مصلحة الضرائب في احتساب ضريبة كسب عمل
http://www.gn4me.com/gn4me/details.jsp?artId=3805955
---
احنا بنقول سلم رواتب المعلمين مش بدلات
http://alhussiny.blogspot.com/2012/05/blog-post_08.html
-----------
مرتبات المعلمين والاستقطاعات وضحك وزارة التربية والتعليم على المعلمين
المرتب الشامل = المرتب الأساسى + جميع الإستحـقـاقـات .

والإستحقاقات تتمثل فى العلاوات الإجتماعية ــ البدالات ــ الحوافز ــ منحة زواج ــ منحة مولود ــ وغيرها .

يعنى فى شيت المرتب بنجمع خانة الاساسى + خانات الإستحقاقات = الجملة وهى المرتب الشامل
----------------
رغم وعود غنيم.. عدم صرف نسبة الـ50% من كادر المعلمين مع أجور شهر أكتوبر.. وتذمر بين المعلمين
http://elbadil.com/egypt-news/2012/11/01/67764
غنيم: صرف نسبة الـ50% الأولى من الكادر في يوليو المقبل وليس ديسمبر
http://al-mashhad.com/Articles/132637.aspx
"غنيم" من دمياط: صرف الـ50% من كادر المعلمين الأسبوع المقبل
http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=951387&
الضريبة العامة على مرتبات المعلمين, ترقيات المعلمين, مرتبات المعلمين, مطالب المعلمين
-------------

مؤتمر المعلمين فى بنها
http://twitpic.com/c60fzs
مؤتمر المعلمين فى بنها
http://2tag.nl/5P1W97-
#TEACHER,
صرخة من معلمى بركة السبع فارضين وخاصمين مننا ياوزارة التربية والتعليم ضرائب عن عام 2012 باثر رجعى وكمان خاصمين ضرائب كسب عمل عن العام 2013 هو لسه جه بيخصموا مقدما انتم مالكم تخصموا هو انتو وزارة التربية والتعليم ولاوزارة ماليه ولانقابه ولا وزارة الصحة مالكوش دعوة باى جهه لييه تخصموا للنقابه اتركونا مننا لتكل الجهات نتصرف معها مش من حقك كل تلك الخصومات كل واحد فى الدولة دى بيتصرف على مزاجه مرتباتنا ناخدها كامله ممنوع خصم مليم واحد
---------------
مطالب المعلمين
تنفيذ قرار رئيس الجمهورية ، وصرف الزيادات التي اقرها قانون الكادر ، والتي لم تصرف حتى الآن بمحافظة الشرقية في حين تم صرفها في محافظات أخرى .

وأخيراً قالت النقابة في بيانها "نحمل المحافظ ووزيري المالية والتعليم ، ما قد يؤدي إليه تعنتهم ضدنا وضد حقوقنا و مطالبنا".
-----------------------
«التربيةوالتعليم» تستقطع من مرتبات المعلمين لأسباب سياسية
هى دى الاخبار السارة بتاع نقيب المعلمين
نقيب المعلمين: أخبار سارة من وزير المالية
http://elbadil.com/egypt-news/2012/08/27/61226

مؤتمر المعلمين فى بنها,مؤتمر المعلمين فى بنها, , #مؤتمر المعلمين ,#بركة السبع, حقوق المعلمين,,سوق الخميس دكتور محمد زهران, سوق الخميس, مؤتمر المعلمين فى بنها, اضراب المعلمين, اعتصام المعلمين, الفساد, حقوق المعلمين, قانون التعليم, كادر المعلم, كادر المعلمين, مطالب المعلمين, ثورة المعلمين, الدكتور محمد زهران, قرارات وزير التربية والتعليم, مرتبات المعلمين, , وزير التربية والتعليم, مؤتمرالمعلمين فى بنها, نادى المعلمين فى بنها, #Egyteachers, حقوق المعلمين الضائعة بين النقابة والوزارة,#Egyeducation,#teachers,#Occupy,#Education in #Egypt,#Banha,المعلمين فى بنها ,Teachers conference,رئاسة جمهورية مصر العربية - Egyptian Presidency - Google+ - رئاسة الجمهورية , #teachers,teachers, egyteachers ,# egyteachers,+ egyteachers, EgyEducation , التعليم المصري,# Egypt ,#EgyTeachers ,#EgyEducation #Alkoga ,#EgyWorkers,,#Educator,مؤتمر المعلمين فى بنها ,Teachers #conference in #Benha
مؤتمر المعلمين فى بنها
http://tl.gd/l4sbau
مؤتمر المعلمين فى بنها
سوق الخميس وحقوق المعلمين الضائعة فى مصر فى اجتماع المعلمين فى بنها
http://soutalkhamis.blogspot.com/2013/02/blog-post_17.html

مؤتمر المعلمين فى بنها يوم 2/3/3013
http://alhussiny.blogspot.com/2013/02/233013.html
صور اجتماع المعلمين فى نادى المعلمين فى بنها 16/2/2013
http://galkoga.blogspot.com/2013/02/1622013.html
مؤتمر المعلمين فى بنها 2/3/2013
http://dawaralkoga.blogspot.com/p/232013.html
سوق الخميس وحقوق المعلمين فى اجتماع المعلمين فى بنها
http://soutalkhamis.blogspot.com/2013/02/blog-post_17.html
#Egyteachers دكتور محمد زهران- نادى المعلمين فى بنها 16/2/2013
http://dawaralkoga.blogspot.com/2013/02/egyteachers-1622013.html
حقوق المعلمين الضائعة بين النقابة والوزارة فى مؤتمر المعلمين فى بنها
---------------------------------------
المعلمين فى التحرير
http://almarsdalmasry.blogspot.com/2013/01/blog-post.html
#EgyTeachers #EgyWorkers #Teachers #Occupy مؤتمر المعلمين فى بنها 2-3-2013
http://theegyptionempirering.blogspot.com/2013/02/egyteachers-egyworkers-teachers-occupy.html
------------------------
مؤتمر المعلمين فى بنها, , #مؤتمر المعلمين ,#بركة السبع, حقوق المعلمين,,سوق الخميس دكتور محمد زهران, سوق الخميس, مؤتمر المعلمين فى بنها, اضراب المعلمين, اعتصام المعلمين, الفساد, حقوق المعلمين, قانون التعليم, كادر المعلم, كادر المعلمين, مطالب المعلمين, ثورة المعلمين, الدكتور محمد زهران, قرارات وزير التربية والتعليم, مرتبات المعلمين, , وزير التربية والتعليم, مؤتمرالمعلمين فى بنها, نادى المعلمين فى بنها, #Egyteachers, حقوق المعلمين الضائعة بين النقابة والوزارة,#Egyeducation,#teachers,#Occupy,#Education in #Egypt,#Banha,المعلمين فى بنها ,Teachers conference,
مليونية المعلم الثانية ,#EGYTEACHERS,
حقوق المعلمين ,#teachers,
مطالب المعلم ,#egypt,
حقوق المعلمين الضائعة بين النقابة والوزارة, - مؤتمر المعلمين فى بنها,
حقوق المعلمين الضائعة بين النقابة والوزارة, - مؤتمر المعلمين فى بنها
http://twitpic.com/c60dmx ,
مؤتمر المعلمين فى بنها,
http://twitpic.com/c60eg0
مؤتمر المعلمين فى بنها,
بركة السبع,
قرارات وزير التربية والتعليم, - ابراهيم غنيم,
مطالب المعلمين,http://twitpic.com/c60bwi
اعتصام المعلمين,
,الفساد التعليمى ,#corruption,
بركة السبع,
دكتور محمد زهران ,#TEACHER,
صرخة من معلمى بركة السبع فارضين وخاصمين مننا ياوزارة التربية والتعليم ضرائب عن عام 2012 باثر رجعى وكمان خاصمين ضرائب كسب عمل عن العام 2013 هو لسه جه بيخصموا مقدما انتم مالكم تخصموا هو انتو وزارة التربية والتعليم ولاوزارة ماليه ولانقابه ولا وزارة الصحة مالكوش دعوة باى جهه لييه تخصموا للنقابه اتركونا مننا لتكل الجهات نتصرف معها مش من حقك كل تلك الخصومات كل واحد فى الدولة دى بيتصرف على مزاجه مرتباتنا ناخدها كامله ممنوع خصم مليم واحد

http://tl.gd/l4ug8g · Reply
Report post (?)